Friday, June 4, 2010

Belajar Sambil Bercuti

Masih menulis surat kepada pelajar-pelajar saya di kelas 5K, pesanan agar mereka akan belajar sambil bercuti bukan bercuti sambil belajar. Tahun ini tahun menduduki peperiksaan, jadi setelah berfikir panjang, saya membuat keputusan untuk menulis surat ringkas memberi pesanan dan dorongan kepada pelajar agar menggunakan cuti 2 minggu ini untuk mengulangkaji pelajaran terutamanya Bahasa Melayu.

Sudah saya berikan 5 tajuk karangan untuk disiapkan dalam masa cuti, entah berapa orang pelajar yang akan menulis karangan yang diberi. Budak-budak ini masih "happy go lucky", pada hal, separuh daripada mereka gagal dalam peperiksaan pertengahan tahun yang masih berjalan hingga hari ini. Oleh sebab itu, saya tidak berkesempatan hendak menyampaikan pesanan saya kepada mereka. Jadi, saya menulis surat kepada setiap pelajar supaya mereka faham dan akan berusaha membaiki kelemahan mereka dalam Bahasa Melayu. Saya amat berharap usaha saya ini akan membuahkan hasil.

No comments:

Post a Comment