Tuesday, January 5, 2010

Jauh Perjalanan, Luas Pemandangan

Tidak kira jauh perjalanan, luas pemandangan, luas pandangan atau luas pengalaman. Perjalanan hari ini memang jauh, memang luas pemandangan, pandangan dan pengalaman yang diperoleh. Sudah lama duduk menghadap tesis yang pi mai pi mai tang tu je. Hari ini, Ummu Ilman banyak membantu saya dalam menyelaraskan objektif kajian saya dengan persoalan kajian dan dapatan kajian. Walaupun perbincangan tak sampai satu jam pun, tapi cukup padat dan jelas. Kami jumpa di IPS kemudian ke perpustakaan, tak lupa makan-makan di gerai.

Tiba di rumah dah pukul 7.30pm, hujan lebat sepanjang perjalanan pulang. Walaupun bertolak awal, tapi disebabkan hujan yang begitu lebat sekali, jadi memandu dengan cukup teliti, jalan memang licin. Apabila sampai, cuci kereta, maklumlah kereta baharu, jaga over sikit. Mandi dan makan malam. Baru berkesempatan menulis pos ini. Esok baru nak mula buat semua cadangan dan penyelarasan yang dicadangkan oleh Ummu Ilman. Nak berehat je, dah tua agaknya, berasa letih dan sakit bahu, tak lupa dah rasa mengantuk dah.....zzz...

1 comment:

  1. Didn't know my birthday is the same with Yeoh. How many students were there in En Sulaiman's class? There is a statistic theory that if there is 25? people in the same place, two of them will have the same birthday.

    ReplyDelete