Friday, August 26, 2011

Karangan 3U

Selamat Belajar dan Bercuti pelajar 3U yang saya sayangi.

tajuk karangan masa cuti adalah seperti berikut:

1. setiap pelajar perlu menyertai kegiatan kokurikulum di sekolah. Ceritakan pengalaman anda semasa menyertai satu aktiviti tersebut.

2. Di kawasan tempat tinggal anda, masalah bekalan air sering berlaku. Hal ini banyak menimbulkan masalah kepada penduduk. Sebagai wakil penduduk, anda ingin mengemukakan masalah ini kepada pihak berkuasa bekalan air. Tulis surat tersebut selengkapnya

3. Rakan anda menghadapi masalah untuk mengikuti pelajaran di sekolah. Anda telah menasihatinya supaya mengikuti kelas tuisyen. Tuliskan surat anda kepada rakan anda itu selengkapnya

4. Melalui Persatuan Ibu Bapa dan Guru(PIBG), kerjasama dapat dijalinkan demi meningkatkan mutu pendidikan. Bincangkan langkah-langkah yang boleh dijalankan oleh Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) bagi meningkatkan mutu kecemerlangan sekolah.

Pilih DUA tajuk dan tullis 2 buah karangan ini dalam buku karangan 1, kalau buku sudah habis, gunalah buku karangan 2 atau buku novel, tatabahasa dan komsas.

Terima kasih. Selamat Mengarang.


7 comments:

  1. Pn Lee,Latina buku kerja nak buat di mana??buat di buku kerja atau buku ringkasan/novel?? Saya ialah Chee Phaik Seun dari 3U.

    ReplyDelete
  2. Phaik Seun, latihan ringkasan buat di buku Ringkasan/Novel.

    ReplyDelete
  3. Boon Xuan, apa yang susah? nanti cikgu berikan isi-isi untuk membantu anda menulis.

    ReplyDelete
  4. Walau ! me do until so confuse...@.@

    ReplyDelete
  5. 正,apa yang membuat anda confuse? isi karangan sudah diberikan. kalau confuse lagi, bincang dengan rakan anda yang lain.

    ReplyDelete
  6. nk jwapan

    ReplyDelete