Monday, February 2, 2009

Seminar Kebangsaan ICT dalam Pendidikan 2009

Universiti Pendidikan Sultan Idris menganjurkan Seminar Kebangsaan ICT dalam Pendidikan 2009 di Hotel Impiana Casuarina Ipoh pada 3 & 4 Febuari 2009.
Antara Sub Tema yang disenaraikan ialah :
A. Pengintegrasian ICT
B. Sumber Terbuka
C. E-Pembelajaran
D. ICT dalam Pengurusan Pendidikan
E. ICT dalam Penilaian dan Pengukuran
F. ICT dalam Pendidikan Sepanjang Hayat
G. Inovasi, kreativiti & ICT
H. Teknologi
I. Pendidikan ICT
J. Pendidikan Seni & Muzik melalui ICT

Antara Tajuk yang menarik minat dan berkait dengan disertasi saya ialah
STUDENTS' EXPERIENCE IN USING BLOG AS LEARNING SUPPORT TOOL oleh Saudara Khirulnizam Abd Rahman, Hasnuddin Ab Rahman (Faculty of Information Science & Technology) Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS)

Seminar ini merupakan satu platform yang baik dan patut diadakan kerana memberi peluang kepada pendidik untuk mengetahui kajian yang berkait dengan penggunaan ICT atau aplikasi dan integrasi ICT dalam pendidikan.

2 comments:

  1. Saya akan publish paper tersebut dlm blog saya, selepas sahaja saya bentangkan di ICERP 2009, 11 jun 2009.

    ReplyDelete
  2. Thank you. Nanti bolehlah saya masukkan kajian yang Saudara Nizam buat tu ke dalam tinjauan literatur saya.

    ReplyDelete